ヨーロッパでも「音」と「香り」で5感に訴えるデジタルサイネージが登場

2008-09-25 :, , , , , , , , : DSI : 775 views

ヨーロッパで初めて、音と香りで5感にアピールするデジタルサイネージが導入されたそうです。が・・

この新しいタイプのデジタルサイネージは、音響エキスパートの Mood Media が、スペインの家庭用家具販売業 Leroy Merlin 社のショップに設置したもので、ガーデニングやバスルームといった部門ごとに異なる音と香りを、それぞれに合わせて制作された映像とともに買い物客に届けるそうです。

Audio specialists, Mood Media have deployed the first video, audio and aroma ‘multi-sensory’ digital signage installation in Europe - for Leroy Merlin, a Spanish home furnishings retailer.

As customers arrive at the store they are met with a lotus flower fragrance; in the gardening section a floral perfume, and in the bathroom a ‘fresh marine’. At the same time different music - including themes such as ‘lounge’, ‘nature’ and ’sophisticated’ - are distributed to match both aroma and merchandise.

Mood Media Install Sight, Sound & Smell System Into Spanish Retailer より、一部引用)

と、ここまでなら素敵なシーンを想像してしまいますが、実際の店内の写真を見て愕然としてしまいました。これで本当に5感に訴えることができるのでしょうか・・?インストア・デジタルサイネージの5箇条に照らしてみても、ちょっとどうかなという感じです。

デジタルサイネージには空間デザインとの調和も重要なファクターなのではないかと感じました。

Mood Media installed multi-sensory digital signage at Leroy Merlin's store.

Mood Media installed multi-sensory digital signage at Leroy Merlin's store.

Mood Media installed multi-sensory digital signage at Leroy Merlin's store.

新着記事

デジタルサイネージ総研(TM)ブログの新着記事
トラックバック URL:http://digitalsignage.co.jp/blog/post/746/trackback
コメント(0)

コメントをどうぞ(* の項目は必須ですがメールアドレスは公開されません)
名前 *:
E-mail *:
URL: